Facebook

söndag 19 mars 2017

Snön tinar...

...och sommar hojsäsongen närmar sig.
Dags för mig att göra storservice på 990:n. 
Första gången jag gör ventilspelskoll själv, förra gången fick Linroths göra det.
Efter lite skruvade med all plast å skit som måste bort, blev det ventilkoll på bakre cylindern, efter det skulle jag byta tändstift. Men att hitta en 16mm hylsa som var nog tunn för att gå ner, fick jag ringa några vänner innan jag till slut fick tag i en hos janne w, tack janne!
Sen blev det ventilkoll på främre cylindern, och byte av tändstift, skönt att sen lägga locken på.


Jag har även skaffat ett förfilter (samma som Janne B) till luftburken, nu blir dykegenskaperna något sämre, men bättre filtrering av damm, och bättre livslängd på original luftfiltret som inte är helt gratis.


Sen blev det oljebyte på framgaffeln, oljan såg ganska fin ut men nu är den då bytt.


Eftersom gaffeln var borta, och då jag vet att Jannes styrlager var torra, och Gerard åkte på byta sina, så passade jag på att kolla mina styrlager. Dom var fina och väl infettade, så det blev bara att torka och sätta i nytt fett.


Har även investerat i lite annat smått å gott som ska kletas på.

Det blev många timmar i garaget i veckan, MEN...
Nu är man snart redo för 2017!!

Säsongen 2017:
Har några planer på resor i sommar.
Tänkte ev besöka gästboken ovanför Soppero.
Finns även planer på Lofoten.
Sen hoppas jag på fler tisdagsturer än ifjol.
Men tyvärr är semestern kort, och jag ska även hinna bygga garage i stugan. 
Så om alla planer hinns med, det återstår att se. 
Men mer mil än fjolårets ca60, borde man väl få.

Nu äre vår!
//Elias

Inga kommentarer: